Loptu dostal do siete stredopoliar Nick Fichtinger a v domnení, že rozhodol zápas v posledných chvíľach, sa chystal búrlivo oslavovať. VAR však bol proti. Po kontrole videa kolegovia zavolali hlavného rozhodcu Edwina van de Graafa, aby situáciu preskúmal.
Problémom mala byť rozohrávka nakrátko, ktorú pri rohovej zástavke predviedli Fichtingeroví spoluhráčovi. Spočiatku si členovia hosťujúceho tímu mysleli, že skúmajú, či sa lopta pred rozohraním úplne zastavila. Rozhodca ich však svojím rozhodnutím prekvapil.
Gesto 41-ročného arbitra totiž znamenalo ofsajd. Van de Graaf dal za pravdu svojim kolegom pri videu, ktorí ho na prehrešok upozornili. Problém spočíva v tom, že v pravidlách sa uvádza, že hráč nemôže byť v ofsajde na vlastnej polovici, po autovom vhadzovaní ani rohovom kope.
Ani jeden z rozhodcov na to pri svojom rozhodovaní nemyslel. "Futbalový zväz nás práve telefonicky informoval, že VAR urobil významnú chybu," napísali zástupcovia Zwolle na sociálnej sieti X. "Pri rohovom kope nemožno hovoriť o ofsajde. Gól Nicka Fichtingera bol preto neprávom anulovaný," dodali.
"Je to niečo naozaj nehorázne," povedal tréner Johnny Jansen v rozhovore pre ESPN po zápase. "Náš videoanalytik bol neoblomný, pozerali sme to opakovane. Neurobili sme nič zlé. Takže čo to je? Rozhodcovia pri videu sedia a smejú sa. Mali by mať pred sebou pravidlá. Je to naozaj nehorázne, mám chuť sa tam na nich ísť pozrieť," vyjadril svoje sklamanie.
Holandská futbalová asociácia, ktorá riadi tamojšiu najvyššiu súťaž, sa k incidentu zatiaľ nevyjadrila.