Podľa španielskeho denníka AS ide o marketingový krok, ktorý má posilniť celosvetovú identifikáciu štadióna a zjednodušiť jeho medzinárodnú prezentáciu. Nové logo zdôrazňuje futuristický tvar zrekonštruovanej arény a nadväzuje na premenu štadióna na multifunkčný komplex. Bernabéu, ktorý ponúka 83 186 miest, prešiel rozsiahlym procesom modernizácie ukončeným v roku 2024.
Nový branding sa verejnosti prvýkrát predstaví počas historickej udalosti – vôbec prvého zápasu NFL v Španielsku. V nedeľu na Bernabéu nastúpia Miami Dolphins proti Washingtonu Commanders. Real Madrid sa na domácom štadióne predstaví až 7. decembra proti Celte Vigo.
Zmena názvu však púta pozornosť aj pre odkaz, ktorý je so štadiónom neoddeliteľne spätý. Santiago Bernabéu (1895-1978) patril medzi najvplyvnejšie osobnosti v histórii klubu – bývalý hráč, dlhoročný tréner a predovšetkým prezident, ktorý viedol Real v rokoch 1943 až 1978.
Pod jeho vedením sa madridský klub stal globálnym fenoménom a získal päť Pohárov majstrov európskych krajín za sebou. Štadión otvorený v roku 1947 bol pomenovaný práve po ňom, ako po mužovi, ktorý zmenil jeho podobu aj ambície celého Realu.
