Viac

Derby o Liverpool rozhodol sporný moment. Slot: To pravidlo nemám rád, ale gól platil správne

Slot si myslí, že rozhodcovia správne uznali gól jeho tímu.
Slot si myslí, že rozhodcovia správne uznali gól jeho tímu.PAUL ELLIS / AFP
Derby medzi Liverpoolom a Evertonom v 30. kole Premier League sprevádzali dve sporné situácie - a v oboch zohral kľúčovú úlohu obranca hostí James Tarkowski (32). Najprv sa v prvom polčase vyhol červenej karte za tvrdý zákrok, po zmene strán potom nechtiac pomohol pri jedinom presnom zásahu súpera. Arne Slot (46) sa v prípade faulu nechcel k rozhodnutiu vyjadrovať, pri gólovej situácii sa ohradil proti platnému výkladu pravidiel.

Kontroverzná situácia prišla tesne pred uplynutím hodiny hry. Tarkowski síce v sklze prerušil prihrávku na Luisa Díaza, ten sa však následne zmocnil odrazenej lopty a naservíroval ju Diogovi Jotovi, ktorý šancu premenil.

Kouč Evertonu David Moyes prehlásil, že gól padol zo zjavného ofsajdu. Avšak práve skutočnosť, že Tarkowski úmyselne odohral loptu, spôsobila, že celá situácia bola posúdená inak, presný zásah preto platil.

"Podľa pravidiel to nebol ofsajd. Či sa mi toto pravidlo páči? Nie, nemám ho rád. V tomto prípade však bolo rozhodnutie správne a my z toho ťažíme," povedal tréner Liverpoolu po víťazstve.

Zápas poznačil ešte jeden moment - v 11. minúte Tarkowski nešetrne zasiahol Alexisa Mac Allistera. Rozhodca Samuel Barrott mu za škaredý zákrok udelil iba žltú kartu a videorozhodca do situácie nezasiahol. Slot sa k incidentu odmietol vyjadriť. "Bolo k tomu povedané dosť," uviedol v rozhovore pre beIN Sports.

Výraznejšie sa k faulu vyjadril napríklad Gary Neville, ktorý zákrok označil za "lámač nôh". Dokonca aj Moyes priznal, že jeho kapitán mal šťastie, že duel dohral.

"Pri spätnom pohľade sme možno mali šťastie, že nepadla červená. Vyzeralo to, že ho zasiahol pomerne vysoko a hoci to bol skôr dôsledok následného pádu, vyzeralo to hrozivo," povedal skúsený škótsky tréner.

Liverpool - Everton 1:0