Najvyššia anglická súťaž oznámila zavedenie spomínanej novinky na svojej webovej stránke. Zmienka o prvom možnom dátume jej použitia znamená, že priaznivci by mohli poloautomatickú ofsajdovú technológiu (SAOT) vidieť v akcii už budúci víkend v 32. kole.
Počas zápasov v Premier League sa už vykonali skúšobné testy nanečisto, pričom oficiálne sa táto vymoženosť ukázala v akcii v FA Cupe. Technológia automatizuje kľúčové prvky inak zdĺhavého rozhodovacieho procesu o ofsajde, čím pomáha zlepšiť a urýchliť prácu videorozhodcov.
Premier League na svojom webe uviedla, že systém zaistí efektívnejšie umiestnenie virtuálnej ofsajdovej čiary za pomoci optického sledovania hráčov a generuje virtuálnu grafiku. Tá má pomôcť poskytnúť lepší zážitok fanúšikom na štadióne a tiež pri sledovaní televíznych prenosov.
Na vývoji nového systému spolupracovala súťaž s asociáciou rozhodcov PGMOL a spoločnosťou Genius Sports, ktorá sa zaoberá športovými dátami a technológiami.
Systém bude využívať až 30 novo inštalovaných kamier, ktoré boli v tomto počte strategicky umiestnené na každom štadióne Premier League. Niektoré z nich zachytávajú zábery rýchlosťou 100 snímok za sekundu, čo je dvojnásobok frekvencie bežných vysielacích kamier.
Kamery sledujú presný pohyb lopty, ako aj až 10 000 dátových bodov o každom hráčovi. To znamená, že technológia bude kontrolovať, či útočiaci futbalista, ktorý sa zapojil do hry na trávniku, nebol v ofsajde.
Údaje sa následne automaticky označia v softvéri SAOT a sú viditeľné pre prevádzkovateľa tohto systému i pre VAR. Technológia je však stále poloautomatická, takže zodpovední ľudia musia skontrolovať správnosť dát a až potom posvätiť rozhodnutie.