Viac

Po 25 rokoch zmena, lopty Nike nahradí pre ročník 2025/26 v Premier League značka Puma

Nová lopta pre Premier League od Pumy.
Nová lopta pre Premier League od Pumy.Rich Graessle/Icon Sportswire / Newscom / Profimedia
Po 25 rokoch už nebudú futbalisti v Premier League pobehovať po ihriskách s loptou od značky Nike. Novým výrobcom pre sezónu 2025/26 sa stala spoločnosť Puma, ktorá s loptou Orbita Ultimate PL prináša množstvo noviniek. Rovnomerné rozloženie 12 panelov ponúkne hráčom vyváženú hmotnosť, aerodynamiku a odolnosť voči deformácii.

Za 25 rokov spoločnosť Nike v najvyššej anglickej súťaži predstavila niektoré z najikonickejších dizajnov futbalových lôpt. Teraz sa ju pokúsi úspešne nasledovať spoločnosť Puma, ktorá už predstavila loptu pre nadchádzajúcu sezónu Premier League.

Aká lopta sa bude používať v sezóne 2025/26 Premier League?

Oficiálnou loptou pre zápasy Premier League v sezóne 2025/26 bude Orbita Ultimate PL od spoločnosti Puma. Dvanásť identických panelov, z ktorých je poskladaný plášť lopty, by malo zabezpečiť rovnomerné vyváženie hmotnosti. Vďaka hlbším a odolnejším švom sa podarilo tiež zabezpečiť lepšiu aerodynamiku a zabrániť nadmernej deformácii pri výkope.

Spoločnosť Puma už vyrába lopty pre duely La Ligy a Serie A, pričom v minulej sezóne zásobovala jednu z prestížnych anglických súťaží – v tradičnom EFL Cupe sa hralo s loptou Puma Orbita 1. Jej nástupca, s ktorým sa hráči čoskoro stretnú v najvyššej anglickej súťaži, bol prvýkrát použitý počas predsezónneho podujatia Premier League Summer Series v Spojených štátoch.

Kampaň "Have a Ball"

Partnerstvo nemeckej značky s Premier League ponúkne aj kampaň "Have a Ball", ktorá má podporiť rozvoj futbalu na amatérskej úrovni. Projekt bude fungovať prostredníctvom programu Premier League Kicks, ktorého hlavným cieľom je pomáhať mladistvým so sklonom k spoločensky nežiaducemu správaniu. Podujatie však zároveň pomôže aj ženskému futbalu, medzinárodnej komunite a iniciatíve No Room For Racism.

"Hrať futbal dokáže byť neuveriteľne oslobodzujúce a prináša skvelé emócie. Kampaň 'Have a Ball' ukazuje, ako už len lopta pri nohe môže priniesť obrovskú radosť a vzrušenie," uviedol Richard Teyssier, viceprezident pre značku a marketing spoločnosti Puma.

V tejto súvislosti spomenul aj zaujímavú štatistiku – profesionálny futbalista má loptu pod kontrolou v priemere 109 sekúnd v každom zápase: "Keď ste pri lopte, musíte to využiť a vytvárať momenty, ktoré na ihrisku niečo zmenia."

Lopta pre Premier League 2025/26.
Lopta pre Premier League 2025/26.Puma

A presne takéto chvíle by mala novozabezpečiť Puma v spolupráci s Premier League. "Sme hrdí na to, že niektorí z najlepších hráčov na svete už kúzlia na ihrisku s našimi novými loptami. Puma sa zaväzuje k špičkovému výkonu a kvalite produktov, čo je z nášho nového partnerstva zrejmé," uzavrel Teyssier.