Niektorí piloti skončili októbrové preteky v Dauhe na pokraji kolapsu. Esteban Ocon z Alpine zvracal priamo do prilby, Alex Albon z Williamsu skončil po dojazde do cieľa v starostlivosti lekárov pre silný úpal, zatiaľ čo jeho tímový kolega Logan Sargeant preteky nedokončil pre dehydratáciu a nevoľnosť.
FIA následne prisľúbila, že v budúcnosti bude chrániť jazdcov pred takýmto počasím a hovorca federácie pre agentúru Reuters uviedol, že FIA a všetkých 10 tímov okamžite začalo skúmať spôsoby, ako zlepšiť vetranie na ochladzovanie pretekárov. Technické pravidlá boli odvtedy upravené tak, aby umožňovali pasívnu ventiláciu kokpitu a tímom bolo odporučené, aby ju používali.
"Spoločný výskum pokročil a zameriava sa na vývoj aktívneho chladiaceho systému, ktorý sa nainštaluje do vozidiel F1, keď budú hroziť extrémne podmienky," prezradil hovorca FIA. Systém sa bude prvýkrát testovať o mesiac v Zandvoorte a ak budú testy úspešné, federácia ho schváli pre ďalšie používanie.
Počas piatkového prvého tréningu na Hungaroringu boli opäť 30-stupňové horúčavy a teplota trate dokonca dvojnásobná. V priebehu kvalifikácie o deň neskôr sa počasie mierne ochladilo.
