Verstappen dosiahol na trati v Imole svoje druhé víťazstvo v prebiehajúcom ročníku a celkovo 65. v kariére. Na štartovom rošte figurovalo 19 monopostov. Cunoda, ktorý mal v kvalifikácii nebezpečne vyzerajúcu nehodu, začal preteky z boxov. Japonec napokon obsadil 10. miesto.
Z pole position odštartoval Piastri, mal síce sľubný štart, no už v prvom kole podľahol efektnému manévru Verstappena, ktorý sa cez neho pretlačil v zákrutách. Krátko na to Gasly doplatil na súboj s Leclercom a po výjazde do štrku stratil niekoľko pozícií.
Práve Leclerc a Hamilton, ktorí nepostúpili do záverečnej časti kvalifikácie, sa snažili minimalizovať straty v pretekoch a postupne sa dostali do bodovanej desiatky, v ktorej si vylepšovali pozície. V 29. kole sa preteky skončili pre Ocona, doplatil na technické problémy monopostu a odstavil ho na tráve.
Z virtuálneho safety caru vyťažili viacerí pretekári vrátane lídra Verstappena i Albona, ktorý v tom čase jazdil na druhej priečke. V 46. kole dostali preteky novú zápletku, keď monopost zradil aj Antonelliho, ten ho odstavil na rovnakom mieste ako Ocon.
Vestappen opäť využil safety car na prezutie, za ním v tom čase figurovali Piastri a Norris. Holanďan reštartoval preteky v 54. kole. V 58. kole predviedli súboj tímoví kolegovia z McLarenu a na druhé miesto sa posunul Norris.
Piaty Albon si robil zálusk na Leclerca, ktorý si v 60. kole pomohol vytlačením súpera a vyťažil z toho aj Hamilton, ten sa posunul na piate miesto. Nasledoval interný súboj jazdcov Ferrari, po ktorom sa Hamilton dostal na štvrtú priečku a zaznamenal najlepšie umiestnenie vo farbách Ferrari. V závere Leclerc pred seba musel pustiť Albona.