Mercedes sa hlási o miesto
Red Bull to v aktuálnej sezóne začínal mať ťažšie a ťažšie, pretože sa Ferrari a McLaren začali výkonnostne približovať. Ani biedny víkend talianskej stajne tlak na úradujúcich šampiónov nezmiernil, v Kanade sa totiž do lovu zapojili strieborné šípy.
Mercedes si do Montrealu priviezol nové predné krídlo, ktoré malo stabilizovať jeho temperamentný monopost a uľahčiť hľadanie správneho nastavenia. To sa aj podarilo. George Russell získal pole position a spolu s tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom boli po väčšinu víkendu dvoma najrýchlejšími jazdcami.
Nebyť niekoľkých chýb, Russell mohol preteky vyhrať, ale Toto Wolff a spol. aj tak z Kanady odchádzali v dobrej nálade. Napokon sa im totiž podarilo vyladiť stroj, ktorý je schopný opäť bojovať o víťazstvo.
Zatiaľ je príliš skoro na to, aby sa dalo jednoznačne povedať, či má modernizovaný automobil dostatočnú rýchlosť na to, aby mohol jazdcom na čele konkurovať trvalo. Teraz sa ale zdá byť dostatočne stabilný na to, aby z neho jazdci mohli dostať to najlepšie. Ak sú nimi Hamilton a Russell, je po deviatych pretekoch sezóny na scéne nový adept o boj na miestach najvyšších.
Skutočná rýchlosť Mercedesu sa ukáže čoskoro na okruhu, kde sa tradične prejavia všetky prednosti aj nedostatky. Karavána sa totiž sťahuje do Barcelony, ktorá je vďaka rozmanitému profilu a aj tomu, že sa tam v priebehu rokov uskutočnilo obrovské množstvo testov, považovaná za jednu z najnáročnejších tratí.
Nezmyselná zmluva pre Péreza
Prekvapivé oznámenie Red Bullu, že Sergio Pérez zostane ich druhým jazdcom aj v roku 2025, vyvoláva pochybnosti. Mexičan je ideálnym tímovým kolegom pre Verstappena, keď má tím dominantné vozidlo. To preto, že je lojálny a zároveň nie je dosť rýchly na to, aby sa Holanďanovi "plietol do cesty". Ale pokiaľ nemá vyladené vozidlo, začína mať pre nedostatočné tempo problém.
Obaja vyzývatelia Red Bullu mali v Montreale na popredných pozíciách dvoch jazdcov a najmä McLaren to využil. Keď pre meniace sa podmienky nebolo jasné, kedy je správny čas na výmenu pneumatík, mohli jedného z nich nasadiť skôr a riskovať, že druhý zostane v hre. Tým si zaistili, že minimálne jeden z nich bude mať správnu stratégiu, čo im nakoniec zaistilo vedenie v podujatí.
Red Bull s Pérezom po katastrofálnej kvalifikácii tento luxus nemal. Pravdepodobne by ho to stálo víťazstvo, nebyť safety caru, ktorý tentoraz zahral Verstappenovi do kariet. Rakúsku stajňu zachránilo v Kanade šťastie. Ale len naň sa nemožno spoliehať, keď sa k vám blížia tri tímy a všetky majú dvoch špičkových jazdcov.
Prečo si teda Red Bull nechal Péreza, namiesto toho, aby si zaobstaral druhého najlepšieho možného pilota? Vyzerá to, že Christian Horner chcel len urobiť vyhlásenie vo svojej "občianskej vojne“ s Helmutom Markom. Nieslo sa éterom, že Marko chcel Mexičana vymeniť už dávno. Lenže tým, že Horner podpísal pre Checa novú zmluvu, dal jasne najavo, že rozhoduje práve on.
Spory už tím pripravili o Adriana Neweyho a pokiaľ bránia v zostavení aspoň podobne silnej zostavy, akú majú rivali, môže to byť ďalší signál veľkej krízy.
Ricciardo reagoval vo veľkom štýle
Rozhodnutie Red Bullu ponechať si Péreza bolo ranou pre Daniela Ricciarda, ktorý dúfal, že Mexičana nahradí. Austrálčan má mnoho kritikov, veľa soli mu do rán navyše nasypal ešte na začiatku víkendu v Kanade bývalý šampión F1 Jacques Villeneuve.
"Prečo je ešte vo Formule 1?" vyhlásil vo vysielaní Sky Sports. "Posledných päť rokov počujeme stále to isté - musíme mu vylepšiť auto, chudákovi. Nie, sme v F1, keď to nevie, nech ide domov. Myslím, že ho v F1 drží skôr jeho imidž ako skutočné výsledky."
Bývalý majster sveta nielenže naznačil, že Ricciardo už má najlepšie roky za sebou, ale uviedol tiež, že nikdy nebol príliš dobrým jazdcom. Pokiaľ to austrálsky pilot zaznamenal, potom bolo pôsobivé, ako zareagoval.
Po piatom mieste v kvalifikácii, keď zostal len necelé dve desatiny sekundy od pole position, si v chaotických pretekoch zachoval chladnú hlavu a po veľmi prísnej päťsekundovej penalizácii za chybný štart spôsobený mechanickým problémom sa vrátil na konečné ôsme miesto.
Bol to jeho najlepší víkend sezóny. Pilot, ktorý kedysi objektívne patril k najlepším na štartovom rošte (bez ohľadu na to, čo teraz tvrdí Villeneuve), potvrdil, že v ňom potenciál stále je. Či sa ešte niekedy dokáže vrátiť do pretekových výšin, nie je jasné. Zvlášť, keď teraz v Red Bulle prestalo byť miesto. Ricciardo za seba skrátka musí nechať hovoriť svoje výkony a dúfať, že si ho príležitosť nájde.