Nezrovnalosti vo Ferrari prišli v 36. kole, keď sa Hamilton dotiahol na siedmeho Leclerca a veril, že na mäkších pneumatikách bude mať väčšiu šancu stíhať aj šiesteho Kimiho Antonelliho z Mercedesu. Vedenie talianskeho tímu však prehodenie svojich jazdcov chvíľu zvažovalo.
"Toto nie je dobrá tímová práca. To je všetko, čo k tomu poviem," hlásil vo vysielačke Brit a sťažoval sa, že si jazdou za monackým jazdcom ničí pneumatiky. "Takže chcete, aby som tu (za Leclercom) sedel celé preteky?" pýtal sa tiež. Keď o tri kolá neskôr vo Ferrari rozhodli o prehodení, Hamilton to smerom k nim glosoval: "To už ste si mohli dať pauzu na čaj, keď už v tom ste."
Hamilton nakoniec pri stíhaní Antonelliho neuspel, na mäkkých pneumatikách začal postupne strácať a štyri kolá pred koncom sa zaradil späť za Leclerca. Keď mu potom inžinier hlásil, že deviaty Sainz je za ním len o 1,4 sekundy, sarkasticky odpovedal: "Chcete, aby som ho tiež pustil?"
Bolo to frustrujúce
Potom, čo sedemnásobný majster sveta ôsmu priečku aj napriek záverečnému tvrdému súboju so Sainzom udržal, pred novinármi už bol pokojný. "Stratil som za Charlesom veľa času a hovoril si: No tak jednoducho rozhodnite a nestrácajme čas. Niekomu sa tieto komentáre nepáčia, ale pochopte, že to bolo frustrujúce. Ľudia hovoria aj horšie veci ako ja. Bolo to skôr sarkastické. Teraz už frustrovaný nie som. Budeme interne pracovať, diskutovať o tom a ďalej na to tlačiť," podotkol Hamilton.
Emócie upokojil aj šéf tímu Frédéric Vasseur. Hamiltonovi patrí v priebežnom poradí šampionátu po šiestich pretekoch siedme miesto, na vedúceho Oscara Piastriho z McLarenu stráca 90 bodov. Ferrari je v Pohári konštruktérov štvrté.
"Lewis bol za Charlesom a mal mäkšiu zmes, takže sme ho nechali ísť. Na konci sme to zase prehodili späť. Dali sme Lewisovi šancu ísť pred Charlesa, ale predbehnúť Antonelliho bolo nemožné," objasnil Vasseur.