Hlavní sponzori MS klubov 2025
Majstrovstvá sveta klubov 2025 podporujú štyria oficiálni sponzori a množstvo komerčných partnerov s rôznou mierou angažovanosti. Okrem propagácie svojej značky prostredníctvom marketingových aktivít budú zainteresované strany počas mesiac trvajúceho podujatia poskytovať aj zážitky a služby.
Vďaka zvýšenej pozornosti médií, bezplatnému vysielaniu poskytovanému platformou DAZN a prítomnosti mnohých superhviezd tohto športu budú sponzori vystavení väčšej pozornosti, než by to bolo pri ktoromkoľvek predchádzajúcom ročníku turnaja.
Priblížíme si úlohy jednotlivých sponzorov na MS klubov a objasníme ich predchádzajúce vzťahy s FIFA. Preveríme aj referencie každého z nich a preskúmame, či už v minulosti podporoval významné športové podujatia.
Zoznam sponzorov MS klubov 2025
Každý zo štyroch hlavných sponzorov turnaja bol predstavený v priebehu posledných šiestich mesiacov, pričom prvý bol potvrdený už v októbri 2024. Hoci FIFA mala množstvo pretrvávajúcich obchodných vzťahov s rôznymi spoločnosťami, pred blížiacimi sa MS klubov bol zavedený úplne nový proces verejného obstarávania. To slúžilo na zdôraznenie rozsahu potenciálnych finančných príležitostí, ktoré sa ponúkajú, pričom FIFA je presvedčená, že vzhľadom na úroveň obnoveného záujmu o celokontinentálny turnaj sa jej podarí sprostredkovať nové zmluvy.
Peniaze získané od sponzorov pomohli pridať ďalšie prostriedky do už aj tak obrovského balíka odmien, pričom účastníci by mali zarobiť najmenej 45 miliónov eur.
Hisense
Spoločnosť Hisense, ktorá už predtým sponzorovala MS 2018 a 2022, bola úplne prvá oznámená ako oficiálny partner tohtoročných MS klubov. Čínsky výrobca elektroniky sa špecializuje na výrobu televíznych prijímačov a je kľúčovým hráčom na globálnom trhu s technológiami.
Vzhľadom na charakter svojho produktového portfólia môže spoločnosť Hisense ľahko nájsť spojenie medzi spotrebičmi, ktoré predáva, a sledovaním významných športových podujatí. Mnoho fanúšikov na celom svete sleduje tieto udalosti na televíznych prijímačoch Hisense, a preto spoločnosť slúži ako relevantný sponzor pre každé podujatie, ktoré sa vysiela pre veľké celosvetové publikum. Spoločnosť Hisense podporila každé z posledných troch majstrovstiev Európy a naďalej plní obchodné dohody s Realom Madrid, PSG a dlhodobým partnerom Leedsom. V minulosti sponzorovala aj šesťnásobných majstrov sveta z F1 - Red Bull Racing.
To, že Hisense bude sponzorovať nadchádzajúce MS klubov, FIFA potvrdila na špeciálnom podujatí, ktoré sa konalo v októbri 2024 na šanghajskej veži. Prezident FIFA Gianni Infantino uviedol: "Záväzok spoločnosti Hisense v oblasti inovácií a technológií sa zhoduje s našou víziou turnaja. Toto partnerstvo ponúkne fanúšikom jedinečné spôsoby, ako sa zapojiť na ihrisku aj mimo neho, zároveň položí technologický a inovačný základ pre rozkvet MS klubov FIFA."
V rámci zmluvy v celkovej hodnote 82 miliónov eur poskytne Hisense televízory na podporu rôznych činností na MS klubov 2025. Rozhodcovia budú používať monitory práve od značky Hisense - budú umiestnené v miestnosti VAR aj pri ihrisku. Podobné obrazovky budú aj na strategických miestach po celom štadióne, aby fanúšikovia nezmeškali ani jeden moment akcie.
AB InBev
Spoločnosť AB InBev, najväčší výrobca alkoholických nápojov na svete, je zodpovedná za výrobu niektorých z najznámejších značiek nápojov na trhu. Budweiser, Corona, Stella Artois a Michelob patria do jej rodiny spolu so širokou škálou ďalších významných značiek.
AB InBev je partnerom FIFA už takmer štyri desaťročia a sponzoruje každý svetový šampionát od roku 1986 v Mexiku. Zákaz predaja alkoholu na štadiónoch v Katare na poslednú chvíľu hrozil narušením dlhoročného vzťahu medzi pivovarom a svetovým riadiacim orgánom futbalu, ale šesť mesiacov po skončení MS 2022 bola uzavretá nová dohoda vo výške 73 miliónov eur. Táto zmluva predĺžila spoluprácu až do roku 2026, zatiaľ čo v novembri 2024 bol vytvorený samostatný sponzorský balík pre MS klubov 2025.
Okrem toho, že AB InBev dodá na každé stretnutie ocenenie Hráč zápasu, bude realizovať aj viacero interaktívnych zážitkov pre fanúšikov. Môžeme očakávať, že na štadiónoch sa budú vo veľkej miere objavovať "megabrandy" spoločnosti Budweiser a Michelob. Po tom, ako bola spoločnosť potvrdená ako druhý oficiálny sponzor MS klubov, generálny riaditeľ AB InBev Michael Doukeris uviedol: "Toto partnerstvo s majstrovstvami sveta klubov FIFA je pokračovaním nášho dedičstva v spájaní piva a športu pre fanúšikov na celom svete, vytvára ďalšie momenty osláv a povzbudzovania."
Vďaka spojitosti piva a športu chcela spoločnosť AB InBev využiť ďalšie podobné reklamné príležitosti. Pivovar so sídlom v Belgicku začal v januári 2024 komerčné partnerstvo s Medzinárodným olympijským výborom (MOV) a následne v lete minulého roka podporil OH v Paríži. Hoci pôvodná dohoda mala vypršať po olympiáde v Los Angeles 2028, Ab InBev bude sponzorovať aj zimné olympijské hry vo francúzskych Alpách v roku 2030 a OH 2032 v Brisbane.
Bank of America
Bank of America, nadnárodná spoločnosť poskytujúca finančné služby so sídlom v Severnej Karolíne, je druhou najväčšou bankovou inštitúciou v USA, a preto je v krajine súčasťou skupiny "veľkej štvorky". Založená bola v roku 1998 a vznikla zlúčením NationsBank (tiež so sídlom v Severnej Karolíne) a už existujúcej Bank of America.
Okrem toho, že je oficiálnym bankovým partnerom turnaja, sponzoruje aj jedno z miest, ktoré boli vybrané na usporiadanie niekoľkých tohtoročných zápasov MS klubov. Štadión Bank of America je domovom klubu Charlotte FC z MLS i Caroliny Panthers NFL a uskutočnia sa na ňom dva duely skupinovej fázy a dva osemfinálové súboje. Spoločnosť získala práva na pomenovanie impozantnej arény s kapacitou 75 000 miest v roku 2004 a uzavrela 20-ročnú zmluvu za 140 miliónov dolárov. Kontrakt bol pred koncom roka 2023 predĺžený.
Bank of America bola predstavená ako tretí hlavný sponzor MS klubov začiatkom decembra 2024, len pár dní pred žrebovaním skupinovej fázy turnaja v Miami. Niekoľko mesiacov predtým uzavrela firma so sídlom v Charlotte zmluvu (hodnota sa odhaduje na približne 100 miliónov dolárov) o sponzorstve MS 2026, ktoré sa uskutočnia v Amerike.
Marketingový záber banky sa však neobmedzil len na futbalovú sféru. Bank of America, ktorá je novo zaregistrovaným "partnerom šampióna" golfového turnaja Masters, sa teraz zúčastní aj na prvom veľkom golfovom turnaji v tomto kalendárnom roku. Okrem sponzorovania maratónov v Bostone a Chicagu je druhá najväčšia banka na svete podľa trhovej kapitalizácie aj dlhodobým partnerom MLB a Americkej futbalovej federácie.
Pri opise účelu nedávnych sponzorských aktivít Bank of America predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Brian Moynihan poznamenal: "Partnerstvo s FIFA pre MS 2026 a teraz aj pre MS klubov 2025 zostruje naše zameranie na prehlbovanie vzťahov s klientmi prostredníctvom najikonickejších športových podujatí na svete a vytváranie trvalého ekonomického vplyvu na globálnej i miestnej úrovni."
Coca-Cola
Spoločnosť Coca-Cola, jeden z najstarších a najváženejších obchodných partnerov FIFA, spolupracuje so svetovou federáciou už viac ako 75 rokov. Nápojový gigant premietal svoju značku prostredníctvom reklám na štadiónoch na každých majstrovstvách sveta od roku 1950 a takmer päť desaťročí bol oficiálnym sponzorom vrcholného medzinárodného futbalového podujatia. Nedávny právny spor medzi oboma stranami však tento dlhoročný vzťah výrazne narušil.
Rozhodnutie FIFA oddeliť MS klubov od existujúcich sponzorských zmlúv rozhnevalo spoločnosť Coca-Cola, ktorá sa domnievala, že má právo podporovať turnaj pod zámienkou svojej súčasnej zmluvy. Spolu s nemeckým výrobcom športového oblečenia Adidas predložila Coca-Cola svoj prípad švajčiarskemu arbitrážnemu centru v snahe dokázať svoj status oficiálneho sponzora MS klubov. Hoci výsledok nebol oficiálne zverejnený, zdá sa, že Coca-Cola aj Adidas už svoje spory s FIFA vyriešili. Coca-Cola bola vo februári 2025 predstavená ako štvrtý a posledný hlavný sponzor MS klubov, zatiaľ čo Adidas bol potvrdený ako oficiálny dodávateľ lôpt na turnaj o mesiac skôr.
Hoci stále nie je jasné, či bola dohodnutá konkrétna zmluva o MS klubov, tak vieme, že súčasný kontrakt medzi obomi stranami platí do roku 2030. V rámci sedemročnej dohody zaplatila Coca-Cola obrovskú sumu 365 miliónov eur za zabezpečenie primárnych sponzorských práv na medzinárodné podujatia FIFA. Adidas mimochodom uzavrel podobnú zmluvu v hodnote neuveriteľných 730 miliónov eur na obdobie 15 rokov.
Coca-Cola je už dlhší čas aktívnym sponzorom v oblasti športu, v posledných rokoch podporuje olympijské hry, paralympiádu a NASCAR. Nápojový konglomerát so sídlom v Atlante je tiež partnerom mnohých elitných futbalových klubov vrátane Liverpoolu, Tottenhamu, Juventusu a Neapolu.
Prečo je nový formát turnaja pre značky taký atraktívny?
Tohtoročné letné rozšírené MS klubov FIFA sú atraktívnou ponukou pre potenciálnych sponzorov a obchodných partnerov. Zvýšený počet účastníkov viedol k intenzívnejšiemu programu zápasov, čím sa zväčšil objem dostupných marketingových príležitostí. Okrem toho sa turnaj môže pochváliť zdravou zmesou tímov zo všetkých šiestich konfederácií FIFA, čo zvyšuje počet divákov (teda aj potenciálnych zákazníkov) v doteraz nevyužitých regiónoch sveta.
Vášniví priaznivci 32 medzinárodne pôsobiacich klubov budú intenzívne investovať, čo sponzorom umožní cieliť na veľké a angažované publikum. Keďže toto leto do USA zamieri slušný počet najlepších futbalistov planéty, značky túžia spojiť svoje produkty s oživeným turnajom. FIFA získala rozsiahly zoznam komerčných partnerov.
Majú pravidelní sponzori FIFA automaticky exkluzívne práva aj na MS klubov?
Ako sme už spomínali, FIFA pri rokovaniach o sponzorských zmluvách pre MS klubov 2025 iniciovala nový proces verejného obstarávania. Preto už existujúci komerční partneri nemali zaručenú účasť na tomto letnom šampionáte.
Mnohým najbližším dlhodobým partnerom FIFA sa však podarilo získať sponzorské práva, čím si zabezpečili svoju prítomnosť na 21. ročníku MS klubov. Spoločnosti ako Aramco, Hyundai, Lenovo, Qatar Airways a Visa podporia realizáciu vynoveného podujatia a budú tak pokračovať vo svojom dlhodobom spojení s významnými akciami FIFA.
Vysielacie práva: Kde môžete sledovať tohtoročný turnaj?
Všetkých 63 zápasov MS klubov sa bude toto leto vysielať exkluzívne naživo na DAZN, londýnska streamovacia služba si zakúpila exkluzívne vysielacie práva. Diváci budú môcť sledovať každý duel zadarmo, stačí si založiť účet DAZN. Zápasy sa budú vysielať na špecializovanom kanáli majstrovstiev sveta klubov DAZN, pričom komentáre budú k dispozícii vo viacerých jazykoch. Pre slovenský trh má vysielacie práva streamovacia platforma Voyo.
Sponzorované:
FIFA MS klubov - Každý zápas zadarmo, exkluzívne na DAZN.