Bolo to krátko po ukrutnej bitke v úvodnom sete, v ktorom Alcaraz odvrátil tri setbaly a urval ho pomerom 10:8 v tajbrejku. Stav 30:30 v úvodnom geme druhej sady. Alcaraz triafa volej do kurtu, stráca raketu a rozhodca už sa chystá ohlásiť skóre 40:30 v prospech Španiela.
Ten však okamžite signalizuje, že stratil raketu ešte pred tým, než sa dostala do kontaktu s loptičkou. Pravidlá taký úder nedovoľujú a bod by mal získať Shelton.
"Nemusel som nič hovoriť, ale cítil by som sa previnilo. Keď viem, že urobím zlú vec alebo zahrám úder, ktorý porušuje pravidlá, musím to povedať. Je nutné byť sám k sebe, Benovi aj všetkým ostatným úprimný. Šport by mal byť taký," vrátil sa k situácii Alcaraz.
Rozhodca nakoniec súhlasí a oznamuje divákom, ako bolo o tejto výmene rozhodnuté. Z publika sa ozve hlasný potlesk a na Sheltonovi je jasne vidieť, že počítal s bodom pre konkurenta.
Alcaraz nakoniec gem uhájil, hoci v ňom čelil šiestim brejkbalom. Parádnu bitku s americkým rovesníkom po viac ako troch hodinách vyhral 7:6, 6:3, 4:6, 6:4.