Rozbité ihriská, vysoké riziko zranení. Na decembrový program v Niké lige sa valí kritika

Ďalšie
Usporiadatelia v Trenčíne mali plné ruky práce.
Usporiadatelia v Trenčíne mali plné ruky práce.TASR
Už pri rozlosovaní jesennej časti Niké ligy sa ozývali prvé negatívne hlasy o zaradení troch kôl na december. Kritika sa naplno prevalila po úvodných stretnutiach 16. kola, pretože počasie výrazne poškodilo futbal a podmienky boli takmer na všetkých štadiónoch nevyhovujúce pre samotných hráčov.

V Trenčíne husto snežilo a ihrisko na Sihoti bolo napriek umelej tráve vo veľmi zlom stave. Hlavný rozhodca Ziemba tak po 20 odohraných minútach poslal oba tímy do šatní, v hre sa pokračovalo po 25 minútovej prestávke.

Takýto futbal nemá žiadny význam

"Všetkým je jasné, že chýbali základné podmienky pre odohratie futbalového zápasu. Tréneri, kapitáni a hráči oboch tímov sa zhodli, že terén nie je spôsobilý. Boli sme si takmer istí, že sa zápas odloží, ale rozhodca povedal, že sa bude pokračovať. Vôbec som nepochopil, prečo sa stretnutie počas prvého polčasu prerušilo, nebolo to nutné a hráčov to vystavilo ešte väčšiemu riziku," otvorene kritizoval trenčiansky hlavný tréner Ilja Stolica.

V Trenčíne prerušili hru a sneh odpratávali traktory.
V Trenčíne prerušili hru a sneh odpratávali traktory.TASR

Jeho mužstvo nemohlo predvádzať typický kombinačný futbal, rovnako ani hostia z Podbrezovej. "Počasie nám nedovolilo vidieť futbal, aký by oba tímy predviedli za normálnych podmienok. Takto sa len zvyšuje riziko zranení a zdravie hráčov je podľa mňa to najdôležitejšie. Navyše na štadión príde pár ľudí, pretože podmienky nie sú dobré ani pre nich. Diváci potom vidia namiesto futbalu iba zmätok. Toto nemá pre nikoho žiadny význam. Možno pre ľudí, ktorí vytvárajú rozlosovanie súťaže," pokračoval nahnevaný Srb.

Trenčín - Podbrezová 1:2

Trenčania navyše natiahli sériu bez výhry už na sedem stretnutí a navyše stratili kontakt s prvou šestkou: "Ak by sme aj vyhrali, zhodnotil by som to úplne rovnako. Ak by som bol fanúšik, nikdy by som do takýchto podmienok neprišiel. Hráči aj fanúšikovia zaslúžia lepšie podmienky. Tie nedovolili hráčom stáť poriadne na nohách, preto im ani nemôžem vyčítať chyby," konštatoval.

Prerušenie hry bola blbosť

"Železiari" boli radi za tri body, avšak takisto sa im nepáčilo, v akom stave ihrisko bolo: "Keď nasneží na umelú trávu, tak je to ešte horšie ako na zasneženej prírodnej tráve, pretože ide o rýchly terén a každá nepresnosť veľmi bolí. Pre mňa bol najväčší šok prerušenie zápasu, pretože viem, aké je to nepríjemné. Báli sme sa, že by sa mohol niekto zraniť," tvrdí tréner Roman Skuhravý.

Prerušenie hry nepochopil ani šesťgólový strelec tejto sezóny Patrik Blahút, no ten bol ešte priamejší: "Za mňa to bola blbosť, ale niektoré veci my ako hráči neovplyvníme. Keby sa hralo na normálnom teréne, tak by to bol oveľa krajší zápas. My aj Trenčín hráme pekný futbal. Dobrý muzikant však zahrá aj na zlom nástroji," doplnil s výsledkom spokojný futbalista Podbrezovej.

Podmienky v Trenčíne boli nesmierne náročné.
Podmienky v Trenčíne boli nesmierne náročné.TASR

Hynek ľutuje Zlaté Moravce

V Zlatých Moravciach pre zmenu napršalo a na hracej ploche stála voda. To bol dôvod, prečo aj tomuto duelu chýbala potrebná kvalita: "Ja neviem, aké sú regule, ako uznať alebo neuznať ihrisko k hre. Tajne som dúfal, že sme sa poučili zo zápasu play-off na konci jari, keď hral Ružomberok v Podbrezovej, ale asi nie. Určite by sa nad tým mali všetci zamyslieť. Ľutujem Moravce, že tu budú musieť hrať o týždeň s Košicami," vyjadril sa žilinský tréner Jaroslav Hynek.

ViOn - Žilina 1:2

Súhlasil s ním takisto domáci kouč Michal Hipp: "Hral som síce aj na horších terénoch, ale mrzí ma presne to, čo povedal kolega. Neviem si predstaviť, čo mínusové teploty spravia s týmto ihriskom. My máme pred sebou kľúčový zápas, musíme sa presadiť a to bude na takomto ihrisku ťažké. Či to je regulárne alebo nie, na to tu ja nie som, ale terén výrazne znehodnotil tento zápas," nechal sa počuť.

Fanúšikovia si to radšej pozrú doma

O náročnom teréne v Banskej Bystrici zas hovoril aj Róbert Polievka. Po vytrvalom daždi a snežení bola hracia plocha mimoriadne ťažká: "Ihriská sú také, aké sú. Je zima. Všetci majú rovnaké podmienky, ale tie nie sú na Slovensku vhodné, aby sme mohli hrať aj 16. decembra. Je to vidieť aj v Česku. Často sa porovnáva česká liga so slovenskou, že je lepšia a tam dnes odložili niekoľko zápasov. Bolo by dobré, ak by sa nad tým niekto zamyslel, kompetentní si k tomu sadli a porozprávali sa. Je to na škodu futbalu," myslí si kapitán Dukly.

"Na zápas s Dunajskou Stredou prišlo tristo ľudí a ja tých ostatných chápem, že si radšej futbal pozrú doma v teple. My sme profesionáli, ak nám to prikážu, hrať budeme, hoci tiež by sme boli radi, ak by sa aj nám vyšlo trochu v ústrety. Zdravie je prvoradé," odkázal.

Dukla - DAC 0:0