Dozvuky VC Azerbajdžanu: Red Bull si jazdí vlastnú ligu, FIA vyšetruje sama seba

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Dozvuky VC Azerbajdžanu: Red Bull si jazdí vlastnú ligu, FIA vyšetruje sama seba

Pérez k svojmu víťaznému šprintu pridal plný počet bodov z hlavných pretekov.
Pérez k svojmu víťaznému šprintu pridal plný počet bodov z hlavných pretekov.@SChecoPerez
Formula 1 naďalej trpí dominanciou jedného tímu, poradím neodkázal zatriasť ani mestský okruh v Baku. Sergio Pérez (33) pridal k víťaznému šprintu plný počet bodov z hlavných pretekov a súperi opäť trpko komentujú výkon Red Bullu.

Prácu rakúskeho tímu vníma aj Charles Leclerc. "Red Bull si jazdí vlastnú ligu," povedal víťaz kvalifikácie o neschopnosti konkurovať súperom v pretekoch. "Mercedes by si mohol dať dole zadné krídlo a Red Bull by bol na rovinke aj tak rýchlejší," dodal George Russell, ktorý sa postaral o azda najzaujímavejší - a určite najdiskutovanejší - moment víkendu.

Bolo to vtedy, keď počas úvodného šprintu ostro narazil do Maxa Verstappena a poškodil mu bočnicu monopostu. Holanďan sa nakoniec dostal pred Russella, ale v 17-kolových pretekoch stratil na Péreza dva body. S Pérezom prehral aj v hlavných pretekoch, ktoré boli trikrát dlhšie, napriek tomu, že sa ujal vedenia po predbehnutí Leclerca.

V skutočnosti výjazd safety caru po kolízii Nycka de Vriesa prišiel Pérezovi vhod, Mexičan po svojej zastávke v boxoch pokračoval vo vedení pretekov až do záveru. Celkovo z náskoku tímového kolegu stiahol deväť bodov.

Na safety car sa spoliehali všetci, ktorí dúfali v čo najnapínavejšie preteky. Napriek použitiu tvrdších zmesí pneumatík jazdci zodpovedne zostali na trati a bezpečnostný automobil sa v pretekoch objavil iba raz.

Celkový počet predbiehacích manévrov (s výnimkou štartu a predbiehania poškodených či zaostávajúcich monopostov) bol na čísle 23. To je rovnaké ako na minuloročnej VC Azerbajdžanu a zatiaľ najnižšie v tejto sezóne. Dúfajme, že na konci týždňa v Miami to bude lepšie...

Kráľ víkendu

Sergio Pérez - Ako už bolo spomenuté, Pérez stiahol náskok Verstappena a zaostáva už len o šesť bodov. Jeho šéf Christian Horner povedal, že jazdci Red Bullu môžu medzi sebou bojovať dovtedy, kým ich záujmy neprevážia nad záujmami tímu, ale týmto tempom by sa o držiteľovi Pohára konštruktérov mohlo rozhodnúť pomerne skoro. Sledovanie ostrých súbojov medzi tímovými kolegami môže byť pre verejnosť prijateľnou náhradou, ako to bolo v časoch Lewisa Hamiltona a Nica Rosberga v Mercedese.

Sergio Pérez sa stal víťazom Veľkej ceny Azerbajdžanu.
Sergio Pérez sa stal víťazom Veľkej ceny Azerbajdžanu.@SChecoPerez

Potlesk publika

Charles Leclerc - Ferrari si od Azerbajdžanu sľubovalo priblíženie sa k Red Bullu, bolo to len zdanlivé. Leclerc vystrihol profesorské kolo a prvýkrát v tejto sezóne získal pole position, ale štvrtý Fernando Alonso stratil napriek problémom s DRS v cieli iba necelú sekundu. Leclerc sa konečne dostal na pódium a Ferrari sa už chystá priniesť balík vylepšení do Miami.

Plusové body

McLaren - Vylepšená podlaha posunula tím z Wokingu do stredu tabuľky. Stajňa McLaren, Lando Norris a nevoľnosťami sužovaný Oscar Piastri sa dostali do poslednej časti kvalifikácie, v pretekoch na svojich súperov veľa nestrácali.

Hoci tentoraz to bolo za menej bodov ako v Austrálii, na druhej strane ale odstúpili iba dvaja súperi, takže deviate a jedenáste miesto treba považovať za úspech. Piastri navyše jazdil celý víkend pod dohľadom lekárov. To, že si udržal koncentráciu a na miestami nebezpečne úzkej trati neurobil žiadnu chybu, je tiež pozitívne.

Smoliar víkendu

Alpine - Pierrovi Gaslymu v piatok horelo auto. Na aute Estebana Ocona sa pre problémy so zavesením pracovalo aj v parc fermé, musel štartovať z boxov. Športový riaditeľ tímu Alan Permane ťažko hľadal slová na zhrnutie neúspešného víkendu. Koniec koncov, Oconovi neprialo šťastie a jeho taktika jazdiť čo najdlhšie na pneumatikách s tvrdou zmesou nevyšla, keďže v druhej polovici pretekov safety car vôbec nevyšiel na trať.

Alpine už druhýkrát za sebou nebodoval ani s jedným vozidlom a rovnako ako vlani v tomto čase je v tabuľke za McLarenom. V kontexte výsledkov pôsobia slová šéfa tímu Otmara Szafnauera, že Alpine sa chce dostať do boja o druhé miesto medzi konštruktérmi za dominantným Red Bullom, ako zlý vtip.

Manéver víkendu

Esteban Ocon - Nemusel prudko otáčať volantom, ale urobil poriadny rozruch. V nájazde do posledného kola musel Ocon ísť k mechanikom splniť si povinný pit stop, ale to už boli v uličke fotografi a čakali na koniec pretekov.

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) začala vyšetrovať samotný incident, keďže niektorí stewardi odhalili, že táto prax sa stala bežnou. Ocon povedal, že musel dať nohu z plynu kvôli niektorým novinárom, ale našťastie sa nikomu nič nestalo. Ktovie, ako by Francúz kľučkoval, keby sa boxy jeho tímu nachádzali hneď na začiatku pitlane.