Konkurenciu nenašiel ani v Mexiku. Verstappen s rekordným šestnástym triumfom

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Konkurenciu nenašiel ani v Mexiku. Verstappen s rekordným šestnástym triumfom

Verstappen si opäť išiel svoje vlastné preteky.
Verstappen si opäť išiel svoje vlastné preteky.Profimedia
Holandský jazdec Max Verstappen z tímu Red Bull si pripísal rekordné 16. víťazstvo v jednej sezóne F1. Už istý majster sveta obhájil v nedeľu triumf na Veľkej cene Mexika a prekonal svoje doterajšie maximum (15 víťazstiev) z minulého roka. Druhý skončil Brit Lewis Hamilton (38) na Mercedese a tretí Charles Leclerc (26) z Monaka na Ferrari.

Verstappen dorovnal Prosta

Verstappen sa tešil zo svojho piateho triumfu v Mexiku, zopakoval si tu víťazstvá z rokov 2017, 2018, 2021 a 2022. V prebiehajúcej sezóne vyhral 16 z 19 pretekov, na najvyššom stupni nestál iba v Saudskej Arábii, Azerbajdžane (obe vyhral Sergio Pérez) a v Singapure (Carlos Sainz). Bolo to jeho 51. prvenstvo v kariére, čím sa na štvrtej priečke historických tabuliek vyrovnal Alainovi Prostovi. Hamilton v nedeľu v Mexiku stiahol náskok Péreza v boji o druhú priečku šampionátu, keďže domáci jazdec preteky nedokončil po kolízii hneď v prvej zákrute po štarte.

Premotivovaný Sergio Pérez

Z prvého radu vyštartovali po úspešnej kvalifikácii oba vozy Ferrari s Leclercom i Sainzom, medzi nich sa však šikovne dostal Verstappen a už po prvej zákrute sa dostal na čelo pretekov. Osudnou sa tá istá zákruta stala pre druhý monopost Red Bullu s domácim spolufavoritom Pérezom, ktorý sa po bleskovom štarte snažil obehnúť Leclerca z vonkajšej strany, ale jeho zadné koleso malo kolíziu s predným Monačana a vyletel mimo trate.

Leclerc v tej chvíli v "sendviči" dvoch Red Bullov nemal šancu vyhnúť sa, no pokračoval ďalej na druhej priečke pred Sainzom. Mexičan sa ešte skúsil udržať v pretekoch, zamieril do boxov, ale tam sa už pre neho domáce podujatie, pre silné poškodenie vozu, skončilo. Austrálčan Daniel Ricciardo na Alpha Tauri si udržal pre neho parádnu štvrtú pozíciu zo štartu, za ním jazdil Hamilton na Mercedese.

Magnussen v bariére a reštart pretekov

Verstappen jazdil na Autodróme bratov Rodríguezovcov s prehľadom na čele. Po desiatom kole mal už pred Leclercom takmer trojsekundový náskok. O kolo neskôr sa Hamilton dostal pred Ricciarda na štvrtú pozíciu a postupne sa doťahoval aj na Sainza. V 20. kole zamieril ako prvý z favoritov do boxov na výmenu pneumatík Verstappen a na okruh sa späť zaradil na siedme miesto. Lídrom sa stal Leclerc pred Sainzom a Hamiltonom, no situácia na trati sa postupne menila podľa zastávok jednotlivých jazdcov v boxoch.

V 32. kole už pneumatiky vymenil aj dovtedy vedúci Leclerc a prvú priečku prenechal Verstappenovi, ktorý mal v tom čase komfortný 16-sekundový náskok pred prenasledovateľmi. Vzápätí mal však nepríjemnú haváriu Dán Kevin Magnussen, ktorý na svojom Haase rozbil bariéry a jeho monopost začal horieť. Verstappen ešte za safety carom stihol prezuť si druhýkrát pneumatiky, organizátori o chvíľu neskôr prerušili preteky červenými vlajkami a pokračovalo sa až po niekoľkominútovej pauze.

Silný záver Hamiltona, trápenie Alonsa

Po pevnom reštarte pretekov si v nájazde do 36. kola udržal prvú priečku Verstappen pred Leclercom, Hamiltonom, Sainzom, na piatu priečku sa vyšvihol George Russell. V 40. kole sa Hamilton s otvoreným systémom DRS dostal pred Leclerca na druhé miesto, vpredu si suverénny Verstappen opäť budoval dostatočný náskok a v 50. kole už mal k dobru takmer desať sekúnd. Naopak, na chvoste sa trápil Fernando Alonso a napokon sa rozhodol z predposledného miesta odstúpiť.

Umiestnenie v elitnej desiatke si "odpálil" Japonec Juki Cunoda na Alpha Tauri, ktorý doplatil na snahu dostať sa pred Oscara Piastriho na siedmu priečku a po kolízii spadol výrazne nižšie. Poradie na prvých štyroch priečkach sa už v závere nemenilo, na piatu sa pred Russella a Ricciarda dostal v závere Lando Norris na McLarene.

Do konca sezóny ešte zostávajú tri podujatia, najbližšia veľká cena sa pôjde 5. novembra v brazílskom Sao Paule.