Začína sa sezóna MotoGP. Rekordný počet VC i sobotné šprinty sa aktérom nepáčia

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Začína sa sezóna MotoGP. Rekordný počet VC i sobotné šprinty sa aktérom nepáčia

Vpredu po štarte Jorge Martín a Marco Bezzecchi.
Vpredu po štarte Jorge Martín a Marco Bezzecchi. Reuters
Nová sezóna majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa začne tento víkend netradične v portugalskom Portimau. V predchádzajúcich rokoch sa šampionát vždy začínal v Katare, tentoraz sa v Losailu bude pretekať až v novembri.

Novinkou sobotňajšie šprinty

Nadchádzajúca sezóna majstrovstiev sveta bude mať niekoľko noviniek. Prvýkrát sa bude jazdiť v Kazachstane a Indii, po vzore Formuly 1 sa začnú jazdiť šprinty v kráľovskej kategórii MotoGP. A to vo všetkých veľkých cenách. Jazdci budú v sobotu bojovať vždy o polovicu bodov. Celkovo sa odjazdí 42 pretekov. 

"Ak by sa šprinty jazdili z času na čas ako vo Formule 1, mohlo by to byť zaujímavé. Ale každú sobotu... Mnohé okruhy ako Assen alebo Mugello sú fyzicky náročné a po pretekoch sme absolútne vyčerpaní. Myslím si, že je to zlý nápad," povedal majster sveta z roku 2021 Fabio Quartararo.

Titul v MotoGP obhajuje Talian Francesco Bagnaia, ktorý zvládol dramatický záver minulej sezóny a zabezpečil pre Ducati prvý celkový triumf od roku 2007. Šampión Moto2 Augusto Fernández zo Španielska prestúpil do kráľovskej kategórie, rovnako ako jeho krajan Izan Guevara, ktorý bude naháňať strach súperom v Moto2.

Dobiehame Formulu 1

Mike Trimby, ktorý obhajuje záujmy tímov a bezpečnosť jazdcov od roku 1982, priznáva obavy. Okrem toho je spoluzakladateľom Medzinárodnej asociácie cestných pretekárskych tímov (IRTA), ktorú teraz vedie.

"Kalendár na rok 2023 je prvý, pri ktorom som si pomyslel: 'Bože, to sa mi nepáči'," poznamenal na nedávnom slávnostnom odovzdávaní Torrensovej trofeje Kráľovského automobilového klubu za mimoriadny prínos britskému motocyklovému športu.

"Zdá sa, že dobiehame Formulu 1, ale... Oni majú dva tímy mechanikov, ktorí sa budú na podujatiach striedať. To si my nemôžeme dovoliť," povedal 74-ročný Brit pre agentúru Reuters.

"Osobne viem o mnohých starších ľuďoch v tímoch, ktorí v podstate odchádzajú, hovoria: 'Nie, to je príliš veľa. Nemôžem byť tak dlho mimo domova, mám rodinu'. Myslím, že trochu tlačíme na pílu, pokiaľ ide o počet podujatí, ktoré robíme. Dorne dávame jasne najavo svoje obavy. Dorna nám stále platí ďalšie peniaze za preteky navyše, ale musí existovať rovnováha," dodal.

Nárast pocítia najmä juniorské kategórie Moto2 a Moto3, kde majú tímy menej ľudí a obmedzenejšie rozpočty. Formulu 1, ktorej sezóna sa začala 5. marca, čaká tento rok rekordných 23 pretekov.

Trimby na druhej strane uviedol, že španielska spoločnosť Dorna, ktorá prevzala komerčné práva v roku 1992 po krátkom období, keď ich vlastnil vtedajší šéf F1 Bernie Ecclestone, odviedla skvelú prácu pri propagácii tohto športu a programu v televízii.

Bez Slováka, ale s českým zástupcom

Rovnako ako v predchádzajúcich štyroch rokoch je Filip Salač jediným Čechom, ktorý sa zúčastní seriálu. Zhodne ako vlani bude jazdiť v triede Moto2 za tím Gresini Racing. Slovensko zástupcu nemá.

"Už sa neviem dočkať, keď sa začne pretekársky víkend a ja opäť pocítim motýle v bruchu. Je to pocit, ktorý mi chýba," uviedol Salač na webovej stránke tímu. "Počas posledných testov sme odviedli dobrú prácu, motorka je pripravená na preteky. Naším cieľom je získať body. Nemôžem byť premotivovaný, pretože sezóna bude dlhá a nechcem urobiť hlúpu chybu v prvých pretekoch," zdôraznil 21-ročný pretekár.

V minulej sezóne získal rodák z Mladej Boleslavi 45 bodov a skončil na 20. mieste v kategórii. Jeho najlepším výsledkom bolo druhé miesto z Thajska, kde druhýkrát v kariére vystúpil na pódium. Salač hovoril aj o opatrnosti na štarte, pretože vlani v Katare bol v kvalifikácii štvrtý, no potom v treťom kole zo šiesteho miesta havaroval.