Dozvuky VC Japonska: Návrat k starým tradíciám, potlesk pre mladíka Piastriho

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Dozvuky VC Japonska: Návrat k starým tradíciám, potlesk pre mladíka Piastriho

Red Bull predviedol ďalší dominantný výkon.
Red Bull predviedol ďalší dominantný výkon.Profimedia
Fanúšikovia Red Bullu nemuseli dlho čakať, pretože týždeň po nevydarenej Veľkej cene Singapuru opäť dominovali autá so žltými nosmi. Vlastne len jeden - ten, v ktorom jazdí skoro tohtoročný šampión Max Verstappen (25). Holanďan ešte nemá titul vo vrecku, ale teoreticky ho môže získať po šprinte v Katare.

Verstappenov náskok 581 tisícin sekundy v kvalifikácii bol jedným z najdominantnejších v histórii VC Japonska, dokonca najväčším na súčasnej verzii trate s menej ostrou legendárnou zákrutou 130R. S výnimkou prvej zastávky v boxoch bol dvojnásobný šampión neustále vo vedení a hoci v cieli nemal taký náskok ako vlani, takmer dvadsaťsekundová rezerva bola v ostrom kontraste s výsledkom v Singapure.

Kým vlani Verstappena na pódiu doplnil Sergio Pérez (druhé miesto obsadil po penalizácii Charlesa Leclerca), tento rok Mexičan nadviazal na svoje singapurské extempore a prakticky rovnakým - mimoriadne naivným - manévrom roztočil súpera.

Šéf tímu síce potvrdil, že "Checo" bude v budúcej sezóne jazdiť za hlavný tím Red Bullu, ale trojica z AlphaTauri Cunoda, Ricciardo a Lawson si už brúsi zuby. Posledný menovaný si napriek niekoľkým skvelým výkonom nezabezpečil trvalé miesto na budúci rok, ale údajne má prisľúbené pretekárske miesto na 2025.

KRÁĽ VÍKENDU - Red Bull

Verstappen stále čaká na matematické potvrdenie titulu, ale Red Bull už má jasno. Šiesty titul konštruktérov je doma a v Milton Keynes môžu oslavovať. Od prevzatia pretekárskeho tímu Jaguar ubehlo už veľa času a málokto si spomenie, ako Red Bull spočiatku obsadil siedme miesto v Pohári konštruktérov (2005, 2006 a 2008).

Christian Horner a spol. si zaslúži potľapkanie po pleci za to, akým uznávaným tímom sa Red Bull stal. Nebyť sezóny 2015, keď rakúska stajňa skončila štvrtá za vtedy ešte Mercedesom poháňaným Williamsom, mohla sa oslavovať séria pätnástich sezón v rade medzi tromi najlepšími tímami. To sa doteraz podarilo len raz, v rokoch 1994 až 2008 Ferrari.

PLUSOVÉ BODY - Alpine

Jedna a dva je to isté ako dva a jedna, až na to, že hoci sa Alpine môže tešiť z bodov od oboch jazdcov len šiesty raz v tomto roku, tieto čísla nebudú sedieť Pierrovi Gaslymu. Francúz sa ocitol za svojím tímovým kolegom po undercute Estebana Ocona, ale dostal zelenú, aby sa pokúsil na čerstvejšej sade pneumatík potrápiť Fernanda Alonsa. To sa mu nepodarilo a prišiel príkaz, aby získal späť svoju pozíciu.

Gasly v rádiu veľmi protestoval, pravdepodobne preto, lebo si myslel, že tím videl, že je rýchlejší ako Ocon (ktorý nerobil žiadne problémy a Gaslymu sa uhol). Situácia bola o to pikantnejšia, že Gasly mal v poslednom kole vrátiť pozíciu. Plusové body tak možno získal hlavne Netflix, ktorý môže túto aféru poriadne rozbaliť v ďalšej sérii Drive to Survive.

POTLESK PUBLIKA - Oscar Piastri

Prvé pódium v kariére je vždy úspechom, aj keď Piastri hodnotil preteky ako "nie najlepšie". Po štarte stratil druhé miesto v prospech tímového kolegu a potom počas pretekov, pustil pred seba Landa Norrisa, keď mal Brit lepšie tempo. Do konca VC síce stratil na druhé miesto 17 sekúnd, ale jeho výkon bol dostatočne dobrý na to, aby sa prvýkrát v kariére umiestnil na pódiu a navyše bol tohtoročný nováčik v diváckom hlasovaní premiérovo korunovaný za jazdca dňa.

SMOLIAR VÍKENDU - Alfa Romeo

Šestnáste a devätnáste (posledné) kvalifikačné miesto Alfy Romeo boli samy o sebe problémom. Hneď po štarte sa však Valtteri Bottas musel vyhýbať Estebanovi Oconovi a zrazil sa s Alexom Albonom, pričom jeho tímový kolega Kuan-jü Čou musel tiež ísť k mechanikom s poškodením v prvom kole. Bottas dostal od Logana Sargeanta pre istotu "bodyček" a hoci Čou na rozdiel od neho preteky dokončil, predbehol len úplne bezzubý Haas.

MANÉVER VÍKENDU - Red Bull

Sergio Pérez odstúpil z pretekov po kontakte s Kevinom Magnussenom, ale tím bol informovaný, že za spôsobenú kolíziu dostal päťsekundovú penalizáciu. Športový šéf tímu Jonathan Wheatley a jeho kolegovia prechádzajú pravidlá a nakoniec posielajú Mexičana späť na trať po 25 (!) kolách, len aby Pérez po jednom kole vymenil pneumatiky, absolvoval trest a po ďalšom kole sa vrátil do garáže.

Pravidlá sú nejednoznačné, pokiaľ ide o prenášanie trestov (keď jazdec odstúpi) a teoreticky by Pérez mohol byť v ďalších pretekoch potrestaný o niekoľko miest na štarte. Red Bull však uveriteľne vysvetlil, prečo bol Mexičan po prvej zastávke v garáži mimo kokpitu, a tak bol trest odpykaný...