Marketingová úroveň Tipos Extraligy rastie. Aj vďaka draftu NHL, hovorí Kamil Kanas

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama

Marketingová úroveň Tipos Extraligy rastie. Aj vďaka draftu NHL, hovorí Kamil Kanas

Kamil Kanas pôsobí ako marketingový manažér Tipos Extraligy.
Kamil Kanas pôsobí ako marketingový manažér Tipos Extraligy.archív K. K.
Marketingový manažér Tipos Extraligy Kamil Kanas (28) v exkluzívnom rozhovore pre Flashscore hovoril o tom, ako draft NHL pomohol úrovni slovenskej najvyššej súťaže, v ktorých ohľadoch musela súťaž zmeniť marketingové smerovanie pre koronavírus či o diváckej otázke.

Ako sa za uplynulý rok posunula marketingová úroveň Tipos Extraligy?

"Extraliga sa posúva vpred každú sezónu. Samozrejme, posledné dva ročníky boli výrazne ovpylvnené koronavírusom, preto bol posun spomalený."

V ktorých ohľadoch je posun vpred najevidentnejší?

"Čo sa týka číselných ukazovateľov, o najväčšom posune extraligy svedčí historicky najvyššie finančné plnenie pre kluby od partnerov. Zvyšuje sa televízna sledovanosť zápasov, aj počet sledovateľov na našich sociálnych sieťach."

"Extraliga bola ostrosledovaná hlavne v minulej sezóne kvôli Šimonovi Nemcovi a Filipovi Mešárovi, ktorých čakal draft do NHL. Ovplynilo to záujem o ligu. Myslím si, že dvere skautov do Tipos Extraligy otvoril odložený ročník v zámorí počas koronavírusu a najmä angažovanie Brandta Clarkea do Nových Zámkov. Keď chodili skauti na extraligové zápasy, začali si všímať aj šikovných mladých hráčov, čo vyústilo v historicky najlepší slovenský draft v ére samostatnosti."

"My sme celú minulú sezónu postavili na dvojičke Nemec - Mešár. Mali sme ich oboch na predsezónnej tlačovke, kde sme spustili hlasovanie v našej aplikácii, ktoré vyhral Nemec a získal finančnú odmenu pre svoj mládežnícky klub. Snažili sme sa čo najväčšou mierou prispieť k ich popularite, či už na sociálnych sieťach alebo v celkovom meradle."

"Dokonca proti sebe nastúpili aj v pamätnej štvrťfinálovej sérii na sedem zápasov a o pár mesiacov boli draftovaní v prvom kole. Čo môže byť pre ligu lepšia reklama ako dvojka draftu NHL?!"

Kluby bojovali cez "koronu" a aj po nej s nižšou návštevnosťou. Má už stúpajúcu tendenciu?

"Veľa ľudí spohodlnelo a odvyklo si od návštevy športových podujatí, ale na druhej strane to je výzva aj pre nás ako extraligu a samotné kluby, aby sme fanúšikov vrátili späť na tribúny. Máme reálne príklady z klubov, kde to funguje lepšie a kde horšie. Ovplyvňuje to veľa faktorov a je to prirodzené. Z celkového pohľadu sa to postupne zlepšuje."

Ako sú na tom kluby, čo sa týka finančných strát počas pandémie?

"Vzhľadom na prítomnosť fanúšikov na štadiónoch, kluby už nemajú výpadky príjmov z tiketingu. Toto je najväčší rozdiel oproti predchádzajúcim dvom ročníkom. Tým pádom vedia, s akou sumou približne môžu počítať vo svojich rozpočtoch. Plánuje sa im oveľa ľahšie."

Ako koronavírus ovplyvnil marketingové aktivity Tipos Extraligy?

"Museli sme sa presunúť do online priestoru. Snažili sme sa čo najviac sprístupniť extraligové dianie našim fanúšikom na sociálnych sieťach, prostredníctvom televíznych zápasov a podobne. Niektoré veci sa osvedčili aj po návrate do normálu a využívame ich naďalej."

Môžu fanúšikovia opäť očakávať nové hráčske kartičky?

"Som veľmi rád, že tento rok vydáme prvú sériu kartičiek ešte pred Vianocami, ako to bývalo zvykom pred pandémiou. Pre fanúšikov bude dostupná na webe Sport Zoo a tradične v predajniach Kaufland. Druhá séria ja naplánovaná na apríl 2023."

Zvyšuje sa renomé Tipos Extraligy v zahraničí?

"Určite áno. Svedčí o tom nielen samotný draft, ale aj príchod legionárov, ktorí si dokážu po úspešnej sezóne u nás nájsť angažmán v popredných európskych ligách."

V januári sa uskutoční Winter Classic. Aký prínos to môže mať pre ligu?

"Túto akciu neorganizujeme my, takže neviem nič predpovedať. Keď liga organizovala Winter classic v roku 2019, vedelo sa to už dva roky vopred. Každopádne, ak sa to organizátorom za krátky čas podarí, určite to bude prínosné. Takýto typ akcie divák nezažije každý týždeň."

Dá sa v budúcnosti očakávať ďalší All-Stars game ako bol napríklad posledný v Trenčíne?

"Organizácia týchto podujatí nie je jednoduchá. Ak by bola, tieto akcie by sa robili pravidelne v každej európskej hokejovej lige. Myslím, že momentálne sa zápas hviezd koná iba v KHL. Samozrejme, ak to bude mať pre extraligu a aj pre ľudí zmysel, tak do toho určite pôjdeme."