Sedem áut v menej ako dvoch desatinách. Kvalifikácia na Hungaroringu sľubuje drámu

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama
Sedem áut v menej ako dvoch desatinách. Kvalifikácia na Hungaroringu sľubuje drámu
Tretí voľný tréning patril Hamiltonovi na Mercedese.
Tretí voľný tréning patril Hamiltonovi na Mercedese.Reuters
Lewis Hamilton (38) sa v sobotňajšom treťom voľnom tréningu na Veľkú cenu Maďarska Formuly 1 dostal so svojím Mercedesom na prvé miesto. V piatok pritom ešte tvrdil, že jeho auto bolo najhoršie.

Sedemnásobný majster sveta, ktorý v Maďarsku zvíťazil rekordne osemkrát, zajazdil na Hungaroringu najrýchlejší čas 1:17,811 minúty.

Líder šampionátu Red Bull Max Verstappen bol druhý - o štvrť sekundu pomalší, tretí finišoval mexický tímový kolega Sergio Pérez a štvrtý prekvapujúco Nico Hulkenberg za Haas. Rozdiel medzi druhým Holanďanom a ôsmym Španielom Carlosom Sainzom na Ferrari bol menej ako dve desatiny sekundy.

Verstappen, ktorý sa sťažoval na nedostatok priľnavosti, má 99-bodový náskok pred Pérezom a kráča za deviatym víťazstvom v 11 pretekoch a siedmym v rade. Red Bull dúfa v rekordné 12. víťazstvo za sebou, pričom do Maďarska priviezol vylepšené auto.

Lando Norris z McLarenu bol piaty, so stratou 0,271, ale ako jediný jazdec v prvej desiatke dosiahol najlepší čas na stredných pneumatikách.

Hamilton bol v piatkovom druhom tréningu, jedinom zmysluplnom tréningu dňa po daždi v prvom, až šestnásty a jeho kolega Russell posledný. V Maďarsku má však Brit neuveriteľnú bilanciu, keď po víťazstvách s McLarenom v rokoch 2007, 2009 a 2012 tam pred desiatimi rokmi získal svoje prvé víťazstvo s Mercedesom. Rekordných osemkrát sa tiež postavil na pole position.

"Tento formát pneumatík je zvláštny, pretože nikto nerozumie, kde sa práve nachádzate," poznamenal šéf tímu Mercedes Toto Wolff o "alternatívnom prideľovaní pneumatík", ktoré sa v Maďarsku skúša s menším počtom dostupných súprav. Z pôvodných 13 majú stajne k dispozícii iba 11 sád.

"Včera sme mohli jazdiť len na jednej strednej sade a to vôbec nebolo dobré. Potom sme prvýkrát nasadili mäkké gumy a priľnavosť bola veľmi dobrá. A potom je tu Lewis... Ten je jednoducho schopný pridať ďalšie dve alebo tri desatiny," povedal Rakúšan pre televíziu Sky Sports.

Wolff uviedol, že tím urobil cez noc zmeny a hoci Red Bull bol stále výrazne rýchlejší na stredných pneumatikách, na mäkkých mal bol rozdiel menší.

"George hovoril, že auto sa úplne zmenilo v momente, keď sme ho nasadili na mäkké pneumatiky, s rovnakým nastavením. Myslím, že rozdiel bol viac ako sekunda. Nemyslíme si, že sa s tým dá jazdiť v pretekoch, ale uvidíme zajtra. Možno musíme urobiť niečo iné," dodal.