Dozvuky VC Číny: Norris pripomenul McLarenu svoje kvality, Aston Martin trápi syn majiteľa

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama
Dozvuky VC Číny: Norris pripomenul McLarenu svoje kvality, Aston Martin trápi syn majiteľa
Lando Norris oslavuje druhé miesto z VC Číny.
Lando Norris oslavuje druhé miesto z VC Číny.Profimedia
Comeback Formuly 1 do Číny síce priniesol návrat dominancie Maxa Verstappena (26), ale živo bolo aj u konkurencie. O pozornosť sa prihlásil Lando Norris (24) z McLarenu, rovnako ako nestarnúci Lewis Hamilton (39). Ten nám pripomenul, že ťah, ktorý s ním Ferrari urobilo, bol správny. Aston Martin však možno začína narážať na svoj strop.

Norris je stále jednotkou McLarenu

Norris možno vstupoval do tejto sezóny s obavami, že by ho mohol zatieniť tímový kolega Oscar Piastri. Ten je mnohými považovaný za najväčší talent F1 po Maxovi Verstappenovi. Norris však v Číne jasne ukázal, že v McLarene zostáva jazdcom číslo jeden a stále patrí k najlepším v štartovom poli.

Kolo, ktorým si na mokrej trati vybojoval pole position v šprinte, bolo jedným z najlepších v tejto sezóne. Bolo také dokonalé, že pole position získal s najväčším náskokom na druhého v poradí za posledných desať rokov. Následne sa síce na štarte šprintu zubami-nechtami držal vpredu, čo mu zmarilo nádeje na lepší výsledok, ale v nedeľu si to vynahradil. Norris ľahko porazil Sergia Péreza napriek tomu, že mal oveľa pomalšie auto.

Norrisovo rozhodnutie podpísať novú dlhodobú zmluvu s McLarenom bolo riskantné, keďže mnohí očakávali, že Piastri sa rýchlo stane tímovou jednotkou. Dnes sa však zdá, že jeho voľba bola správna. Brit je totiž na najlepšej ceste vyhrať boj v tíme už druhý rok po sebe. A tak ako sa Red Bull stal Verstappenovým tímom, McLaren sa stáva jeho stajňou.

Lando Norris mal kedysi možnosť stať sa Verstappenovou dvojkou. Mohlo mu to už dávno priniesť vytúžené prvé víťazstvo v F1. Každopádne, do budúcnosti má vzhľadom na to, ako sa britský tím v posledných rokoch vyvíja, oveľa väčšie šance stať sa majstrom sveta.

Norris má teraz vďaka úspešnému začiatku sezóny plnú podporu tímu, a ak bude mať aj naďalej špičkové auto, naozaj nie je veľa jazdcov, ktorí by dokázali v priebehu niekoľkých sezón poraziť Verstappena, Fernanda Alonsa alebo Lewisa Hamiltona.

Hamilton odmieta reči o chybe Ferrari

Keďže Hamilton mal nanajvýš priemerný štart do sezóny a Carlos Sainz, naopak, žiaril, mnohí sa začali pýtať, či Ferrari neurobilo chybu, keď sa rozhodlo nahradiť Španiela starnúcim Britom. Sedemnásobný majster sveta však tieto fámy v Číne utíšil.

Ako už toľkokrát za posledné roky, aj v tomto prípade zvládol náročné podmienky na mokrej trati a do šprintu sa kvalifikoval z druhého miesta. Potom perfektne odštartoval, ujal sa vedenia, avšak potom už bol proti Verstappenovi bezmocný. Na ceste za druhou priečkou však neurobil žiadnu chybu a z takmer beznádejnej 18. priečky sa v hlavných pretekoch vyšplhal na deviatu.

Samozrejme, kvalifikovať sa do hlavných pretekov na 18. mieste nie je vôbec ideálne. Nemyslím si však, že tento výsledok niečo vypovedá o Hamiltonovom výkone. Bol to výsledok experimentovania s nastavením auta v tréningu. Keď mal Hamilton v Šanghaji nastavenie, ktoré mu vyhovovalo, vyzeral rýchly ako vždy a ukázal, že to stále dokáže.

Sainz v skutočnosti jazdí o záchranu kariéry, zatiaľ čo Hamilton si už zabezpečil pozíciu na budúcu sezónu. V tejto sezóne tak už nemusí o nič významné bojovať. Je teda jasné, že je to Španiel, kto teraz musí viac tlačiť na pílu, a preto môže niekedy na okruhu vyzerať lepšie.

Avšak v momente, keď si Hamilton oblečie červenú kombinézu a začne posledný projekt svojej kariéry, môžete sa spoľahnúť, že bude opäť taký dobrý ako kedykoľvek predtým. Vo Ferrari čaká Brita dosť možno najväčší projekt zo všetkých - cesta za rekordným ôsmym titulom a koniec majstrovských suchôt slávnej talianskej značky.

Keď otec kryje syna...

Majiteľ Aston Martinu Lawrence Stroll rád vyhlasuje, že je vo Formule 1 preto, aby získaval tituly, a že s jeho ambíciami a prostriedkami ho nikto nemôže zastaviť. Je však ťažké brať ho vážne, keď odmieta podpísať zmluvu s ďalším špičkovým jazdcom. Po Fernandovi Alonsovi je druhým jazdcom stajne jeho syn...

Strollov slabý štart do sezóny sa dal ospravedlniť, ale v Šanghaji sa objavil nový a oveľa väčší problém. Stroll junior nedával pozor na to, čo sa deje pred ním, keď na trať vchádzalo bezpečnostné vozidlo, narazil do Daniela Ricciarda a ukončil Austrálčanove preteky. Bola to obrovská chyba a reakcia na ňu bola azda ešte horšia, keď odmietol priznať vinu a namiesto toho nazval Ricciarda "idiotom".

Keby takúto neopatrnú chybu urobil ktokoľvek iný, nedovolil by si reagovať takto neprofesionálne. Každý vie, že v každej stajni ide aj o to, aby si udržal svoju pozíciu a prácu. Zdá sa však, že Stroll Jr. si môže dopriať iný luxus. Jazdí už dlho a pritom sa správa ako človek, ktorému je všetko jedno. A hoci bojuje o udržanie svojho miesta na štarte, stále si nemyslím, že je dosť dobrý na to, aby pomohol otcovi vyhrávať preteky a tituly, bez ohľadu na to, aké dobré je jeho auto.

Vzhľadom na to, že Alonso dal jasne najavo, že v dohľadnej budúcnosti v tíme zostane, a Honda sa stala dodávateľom motorov, Aston Martin je stajňa vo veľmi dobrej kondícii vo všetkých ostatných oblastiach.

Stropom však zrejme môžu byť príliš nízke ambície jej majiteľa. Lawrence Stroll by mohol mať ďalšieho jazdca svetovej triedy, veď Sainz, Nico Hülkenberg a Pierre Gasly by tím nesmierne vylepšili a bolo by pomerne ľahké ich získať.

Zatiaľ však rozhodujú sentiment a rodinné väzby. "Vieme, že Aston Martin je Lanceov domov. Vieme to a celý projekt sa vždy točil okolo neho," priznal pred víkendom šéf tímu Mike Krack. Pokiaľ to tak zostane, je veľmi nepravdepodobné, že by sa Aston Martin niekedy stal projektom s víťazným podtónom.