Premiérový triumf Verstappena na VC Číny, pred Péreza sa na druhé miesto vtesnal Norris

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama
Premiérový triumf Verstappena na VC Číny, pred Péreza sa na druhé miesto vtesnal Norris
Verstappen bol najrýchlejší aj v Šanghaji.
Verstappen bol najrýchlejší aj v Šanghaji.Profimedia
Max Verstappen (26) premenil pole position na premiérový triumf na Veľkej cene Číny. Holandský pilot si kvalitne počínal na okruhu v Šanghaji a navýšil náskok na čele šampionátu. Druhé miesto vybojoval celkom prekvapivo Brit Lando Norris (24) z McLarenu, ktorý sa dostal pred druhého Sergia Péreza (34), mexického jazdca Red Bullu.

Úradujúci majster sveta vyhral štyri z piatich podujatí v tejto sezóne a na konte má už 58 víťazstiev. V celkovom hodnotení vedie Verstappen o 25 bodov pred Pérezom. Zároveň vyhral premiérovo v Číne, kde boli preteky prvýkrát od roku 2019. 

Ich absenciu v kalendári, kde sa vrátili 20 rokov po prvej šanghajskej Veľkej cene, spôsobila pandémia koronavírusu a v nedeľu boli vypredané. Šlo aj o domáci debut prvého čínskeho pilota v histórii Kuan-jü Čoua, ktorý obsadil na Sauberi 13. miesto.

Alonso na štarte mierne ohrozil prvého Verstappena, nakoniec to stačilo len na dočasné druhé miesto na úkor Péreza. Ten mal na zvláštnom asfalte problém so zahriatím pneumatík, po niekoľkých kolách však Španiela predbehol naspäť. Štart nevyšiel podľa predstáv ani Ferrari, pred ktoré išiel Russell i Hülkenberg.

V priebehu pretekov sa nič zásadné nedialo, až v 20. kole sa postaral o mierny rozruch Bottas. Fín odstavil svoj Sauber pre poruchu, čím spôsobil najprv virtuálny safety car a neskôr vyšlo na trať aj bezpečnostné vozidlo.

Štartové pole sa chvíľu zhlukovalo, keďže väčšina jazdcov využila zníženú rýchlosť na trati na zastávku v boxoch. Na to doplatil Pérez, svoj druhý pit stop totiž absolvoval zároveň s Norrisom a Leclercom, ktorí boli u svojich mechanikov prvýkrát. Mexičan klesol na štvrté miesto na rovnakej zmesi pneumatík (tvrdej) ako dvaja súperi pred ním. Miernu výhodu mal len v o niečo čerstvejších "hardoch".

Alonso mal taktiež prvú zastávku už za sebou, na výjazde bezpečnostného vozidla tak nič nezískal. Jeho tím navyše pristúpil k zvláštnemu kroku, štyri kolá pred polovicou pretekov obul mäkkú zmes pneumatík, na ktorých vydržali jeho súperi v prvom stinte 10 až 15 kôl.  

Priebežný reštart priniesol niekoľko zrážok v hĺbke poľa (Stroll-Ricciardo, Magnussen-Cunoda) a ďalší výjazd bezpečnostného vozidla. Po jeho odchode sa reštart zaobišiel bez komplikácií a Pérez začal boj o dve stratené pozície. Leclerca predstihol v 40. kole, no na Norrisa nestačil.

O tri kolá neskôr musel podľa očakávania prezúvať Alonso, Aston Martin zvolil stredne tvrdú zmes a španielsky veterán na nej dokázal v záverečných 13 kolách urobiť päť pozícií. Vzhľadom na štart z druhého radu to však bol v horizonte pretekov pomerne veľký prepad. K šiestim bodom si aspoň pripísal bonusový za najrýchlejšie kolo

Hamilton, ktorému nevyšla kvalifikácia a štartoval z 18. miesta, nakoniec dokončil preteky s Mercedesom deviaty s dvoma bodmi. Ďalší cenný bod pre americký Haas ukoristil desiaty Hülkenberg na úkor 11. Ocona.