Nádej pre menšie tímy? V F1 sa bude diskutovať o rozšírení bodovacieho systému

Reklama
Reklama
Reklama
Ďalšie
Reklama
Reklama
Reklama
Nádej pre menšie tímy? V F1 sa bude diskutovať o rozšírení bodovacieho systému
Formulu 1 čaká veľké dohadovanie.
Formulu 1 čaká veľké dohadovanie.Reuters
Tímy majstrovského seriálu Formuly 1 budú diskutovať o novom bodovacom systéme. Na stole je návrh rozšíriť v budúcej sezóne bodované pozície z desiatich na dvanásť miest.

Hovorca FIA potvrdil, že táto záležitosť je na programe spolu s ďalšími športovými predpismi na zasadnutí komisie F1, ktorá zahŕňa riadiacu organizáciu FIA a držiteľa komerčných práv. Aby návrh prešiel, musí zaň hlasovať šesť z desiatich tímov, pričom sa očakáva ďalšia diskusia, ale niektoré väčšie tímy naznačili, že ho nebudú blokovať.

"Mám pocit, že v súčasnosti sú vo Formule 1 dve skupiny. Tímy od šiesteho po desiate miesto vedú rovnako tvrdý boj ako tie od prvej po piatu priečku," povedal Christian Horner, šéf majstrovského Red Bullu a dodal:

"Je to jedna z vecí, pri ktorých si jednoducho musíte prepočítať čísla a pozrieť sa na analytiku, aby ste si povedali, čo by to vlastne zmenilo. Som voči tomu nestranný."

Súčasný bodovací systém, ktorý je v platnosti od roku 2010, udeľuje body iba najlepším desiatim jazdcom v konečnom poradí poradí pretekov (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Návrhom by sa to zmenilo na 25-18-15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.

Po piatich pretekoch v aktuálnej sezóne nebodovali ešte tri tímy, zatiaľ čo RB vo vlastníctve Red Bullu získalo len sedem bodov a Haas päť. Horná polovica poradia hrá vlastnú ligu, dominantný Red Bull ich má na konte už 195 a piaty Aston Martin 40.

"Nie som proti. Dokonalo chápem frustráciu, že si odpracujete mega víkend, ale ak pred vami nie je odstúpenie jazdca silnejšieho tímu, potom skončíte na 11. mieste a odmena je nulová," vravel novinárom šéf Ferrari Fred Vasseur, ktorý predtým pôsobil v Sauberi, keď tím pretekal ešte ako Alfa Romeo.

Laurent Mekies, šéf tímu RB, pre www.autosport.com povedal, že súčasnú situáciu je ťažké vysvetliť sponzorom: "Ak sa pozriete na úroveň konkurencieschopnosti prvých piatich tímov a úroveň spoľahlivosti vozidiel, znamená to, že väčšinu pretekov bojujete teoreticky o nula bodov, a to podľa nás nie je správne."

Ayao Komatsu z tímu Haas nevidel vo veci návrhu žiadne negatíva: "V súčasnosti máme tri tímy s nulovým počtom bodov a nemyslím si, že je to pre tento šport dobré."

Jazdci sa v tejto otázke rozdelili, niektorí poukazovali na zvláštny pocit z umiestnenia v prvej desiatke a iní chceli radikálnejšie opatrenia. "Možno dať body všetkým. 50 bodov pre prvého a potom to rozdeliť. Nič by to nezmenilo na čele, ale urobilo by to preteky zaujímavejšími pre päť najlepších," uviedol Kevin Magnussen z Haasu.